Op het salon van Genève afgelopen maand maart toonde Mercedes ons een plug-in hybride versie van zijn V-Klasse. Moeten we in die richting kijken wanneer we ons afvragen waarom zo'n jaar na de presentatie nog gecamoufleerde prototypes rondrijden in en om Stuttgart? Onze lezer en Facebook-fan Yannick P. Heeft zich in elk geval niet laten pramen. De auto's waren vooral voor- en achteraan gecamoufleerd, alsof aerodynamische aanpassingen en mogelijke laadkleppen dienden verborgen te worden. Het prototype V-ision in Genève ontwikkelde een vermogen van 333 pk, waarbij er 210 door de 2-liter verbrandingsmotor werden geleverd. Voldoende volgens Mercedes om in 6,1 seconden 100 km/h te bereiken, terwijl het euromixverbruik bij 3,0 l/100 km lag. Bij een snelheid gelijk aan of lager dan 80 km/h kan het V-prototype ook 50 km ver geheel elektrisch rijden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!