Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / MG Cyberster beleeft wereldpremière in Goodwood + UPDATE: interieurfoto's toegevoegd

Geschreven door Frédéric Kevers op 21-06-2023

De eerste elektrische roadster van de Chinese constructeur beleeft zijn wereldpremière op het komende Festival of Speed in Goodwood. Een symbolische keuze voor een merk dat ooit puur Brits autoplezier vertegenwoordigde.

Het enige dat nog Brits is aan MG, is het mistige beeld van een tumultueus verleden. Om Europese en Amerikaanse klanten aan te spreken, gaat de nu Chinese constructeur een elektrische roadster op de markt brengen.

Een primeur, afgezien van de eerste Tesla Roadster, die in feite een geëlektrificeerde Lotus Elise was. Om een maximale impact te garanderen beleeft de MG Cyberster zijn wereldpremière op het komende Goodwood Festival of Speed 2023.

Eerste blik

De MG Cyberster wordt statisch tentoongesteld in de First Glance paddock op het Goodwood Festival of Speed. Maar de elektrische roadster krijgt ook een dynamische demonstratie en zal twee keer de beroemde heuvel oprijden. Een goede gelegenheid om zijn sculpturale lijnen en felrode koetswerk te bewonderen.

Krachtig maar zwaar

Afgezien van zijn achternaam en zijn lijnen heeft de MG Cyberster weinig overgehouden van de lichte, vriendelijke roadsters waar het merk oorspronkelijk bekend om stond: hij is meer dan 4,50 meter lang en zet 1.850 kg op de weegschaal. De MG Cyberster zal verkrijgbaar zijn met 314 pk en achterwielaandrijving of met 536 pk en vierwielaandrijving.

UPDATE: Interieurfoto's

Enkele dagen voor de onthulling op het Goodwood Festival of Speed heeft MG ook al interieurfoto's van de Cyberster vrijgegeven. Daarop valt vooral het gebogen scherm op dat zowel het instrumentenpaneel als het infotainmentsysteem omvat, evenals de brede, naar de bestuurder gerichte middenconsole. Verder zien we ook een 'normaal' (lees: min of meer rond) stuurwiel in plaats van het eerder aangekondigde yoke-exemplaar.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten