Sportwagens van Nissan gaan een eeuwigheid mee. Denk maar aan de 370Z. Die stamt uit 2009, maar is in de basis niet meer dan een evolutie van de 350Z uit 2003. Het heeft tot 2020 geduurd vooraleer de Japanse constructeur over een opvolger heeft durven spreken, jammer genoeg komt de Nissan 400Z niet naar Europa.
De R35-generatie van de Nissan GT-R kan je ook bestempelen als een youngtimer die uit productie weigert te gaan. En gelijk heeft hij, want ook vandaag geeft inmiddels van 2008 daterende Godzilla veel modernere supercars een genadeloos pak voor de broek. En er zit nog rek op de formule, want Nissan zou tot 2024 willen wachten vooraleer de GT-R daadwerkelijk op pensioen te sturen.
Hybride hulp
Maar niet vooraleer ze de aandrijflijn nog eens flink tegen het licht gehouden hebben. Binnenkort vertrouwt de Nissan GT-R immers op hybride kracht. Vrees niet, het gaat niet om een plug-inhybride aandrijflijn die de reeds corpulente sportieveling nog een stuk zwaarder maakt. Wel om een 48-voltmodule die voor een elektroboost van zo'n 30 pk zou zorgen, zodat de reeds splijtende hernemingen nog een stukje sneller kunnen.
Of er een opvolger voor de Nissan GT-R komt? Zeg nooit nooit, maar eigenlijk vrezen we ervoor. Want hoe ziet het supersportwagenlandschap er in 2025 uit?
Bron: Best Car / Beelden: Nissan GT-R 50th Anniversary Edition (2020)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!