Opel heeft al twee teasers verspeid van zijn Opel Manta GSe Elektromod, een officiële restomod van de iconische coupé van het merk met een elektrische aandrijflijn. Het klassieke lijnenspel blijft grotendeels bewaard, al wordt de voorzijde vervangen door wat Opel de Pixel Vizor noemt. Het gaat om een zwart paneel waarop je korte boodschappen of emoticons kan afficheren. Bijzonder leuk, maar welke plannen heeft Rüsselsheim met deze creatie?
GSe zoals GTX?
Wellicht wordt de Opel Manta GSe Elektromod gebruikt om een nieuwe sportlijn te introduceren, naar analogie met de geëlektrificeerde PSE-modellen van Peugeot en de volledig elektrische GTX-versies van Volkswagen. Waarom zou Opel zich anders de moeite getroosten een volledig nieuwe GSe-badge te ontwerpen? De elektrische Opel Mokka-e zou de eerste GSe-auto worden, daarna volgen ook de andere EV-modellen van het merk.
Helemaal nieuw is de GSe-badge overigens niet. Net zoals Opel eerder de GSi-benaming opduikelde, zijn er ook een heleboel sportieve modellen verschenen onder de GSE-noemer. Zelf denken we dan automatisch aan de vaak vergeten Opel Monza GSE uit 1983, aangedreven door een zes-in-lijn. Het 3 liter-motorblok had een piekvermogen van 180 pk, power die naar de achterwielen gestuurd werd via een mechanisch sperdifferentieel. De sprint van 0 naar 100 km/u vroeg 8,5 seconden en de topsnelheid bedroeg 215 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!