Porsche is niet vies van de elektrische auto. In het spoor van de Taycan volgen streks een heleboel EV-modellen, van de Macan over de Cayenne tot de 718. Er is zelfs een elektrische supercar in de maak. De Porsche 911 is het enige model dat de EV-dans voorlopig ontspringt. Maar dat wil niet zeggen dat de Neunelfer niet snel geëlektrificeerd zal worden, want weldra wordt het portfolio uitgebreid met hybride 911-varianten.
De binnenkort verwachte facelift van de 992-generatie wordt de eerste hybride Porsche 911 - toch als we de raceversie waarmee de Duitse constructeur in 2010 aan de start van de 24 Uur van de Nürburgring even buiten beschouwing laten. Zoals dat altijd het geval is bij Porsche, worden de verschillende modelvarianten stapgewijs aan het gamma toegevoegd. Verwacht de hybride varianten van de Porsche 911 in de loop van 2025.
Porsche 911 GT2 RS Hybrid?
Zoals we dat eerder zagen bij bijvoorbeeld de Mercedes-AMG C63 S E Performance dient die elektrificatie niet zozeer om het verbruik te drukken, maar vooral om de prestaties een extra boost te geven. Het hybride aandrijfgeheel zou dan ook gebruikt worden voor de snelste modelvarianten: de Turbo en de GT2 RS.
Bij de ontwikkeling van de 911 Hybrid focust Porsche ook op gewicht van de elektromodule, waarvan het gewicht niet meer dan 100 additionele kilo's op de weegschaal zou mogen zetten. Daarom zou het best kunnen dat de Duitse sportwagenconstructeur niet voor een plug-inhybride aandrijfgeheel, maar zelfopladende oplossing opteert.
Bron: Motortrend
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!