Wie in de buurt van de Nordschleife kampeert, heeft ze ongetwijfeld gezien. Gedeeltelijk afgeplakte prototypes van de Porsche Taycan, getooid met aerodynamische addenda die we eerder associëren met de hardcore RS-modellen. Zoals een splitter onder de neus, een diffusor onder de kont en een flink uit de kluiten gewassen vleugel op de heupen.
LEES OOK Test: Porsche Taycan Turbo S (2023)
Meer dan 1.000 pk?
En dat is geen toeval, want de vernieuwde Porsche Taycan zou de lat een stuk hoger willen leggen. Momenteel is de Turbo S goed voor een piekvermogen van 761 pk en voor een maximumkoppel van 1.050 Nm, de nieuwe topversie zou door de grens van de 1.000 pk breken. Dat zou impliceren dat er naar drie elektromotoren gegrepen zou worden.
Die extra power zou ook de prestaties van de elektrische Porsche Taycan een serieuze boost geven. De Turbo S sprint in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 260 km/u, de nieuwe topversie zou aan 2 seconden genoeg hebben om naar 100 km/u te knallen en een topsnelheid van meer dan 300 km/u halen. De bedoeling: de Tesla Model S Plaid op zijn plaats zetten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!