Het is niet helemaal duidelijk hoe officieel het gelekte dealerdocument is, wel dat het de dingen die we wel wisten enkel bevestigd worden. Daarom een overzicht van wat we intussen denken te weten over de toekomstige BMW-modellen.
BMW 1 Reeks
De BMW 1 blijft zeker in het gamma tot en met 2024, daarna krijgt de hatchback een vergelijkbare opvolger.
- Lees ook: 2022 BMW M135i wordt sneller
En wat met de BMW X1?
De carrière van de populaire SUV loopt op zijn einde, nog in 2022 zou BMW een nauw met de nieuwe Active Tourer verwante opvolger voorstellen. Er komt ook een 100% elektrische BMW iX1.
BMW 2 Reeks
De BMW 2 volgt in de voetsporen van de 1 Reeks en blijft dus in het gamma tot en met 2024, waarna de Gran Coupé een directe opvolger zou krijgen. De Active Tourer is helemaal nieuw voor 2022 en zou het dus een stuk langer moeten uitzingen.
En wat met de BMW X2?
De carrière van de compacte SUV loopt tot en met 2023, daarna introduceert BMW een nauw met de nieuwe Active Tourer verwante opvolger.
En wat met de BMW 2 Coupé?
De nieuwe BMW 2 Coupé zou een LCI krijgen in 2025, zodat hij in productie kan blijven tot 2029. Het gelekte document bevestigt de komst van zowel de BMW M2 als de M2 Competiton, op de achterwielen aangedreven door een wat mildere variant van het S58-blok uit de M3/M4 en X3M/X4M.
- Lees ook: test BMW 2 Coupé (2022)
BMW 3 Reeks
De BMW 3 krijgt een LCI waarbij het interieur de features krijgt die nu reeds aanwezig zijn op de elektrische i4. We weten ook de M3 Touring zijn langverwachte debuut maakt in 2022 en dat de i3-badge terugkeert op een volledig elektrische variant van de volgende 3 Reeks.
En wat met de BMW X3?
In 2024 komt er volledig nieuwe generatie van de BMW X3, die opnieuw beschikbaar zal zijn als elektrische iX3. Er staan ook opnieuw M-modellen op de planning.
BMW 4 Reeks
En wat met de BMW M4?
De M-versie van de BMW 4 Reeks blijft in productie tot 2027. Net zoals dat het geval is bij de M3 zou ook de BMW M4 een extra gepeperde CSL-variant verwelkomen in de loop van 2022. Er is ook sprake van een feesteditie voor de verjaardag van BMW Motorsport, uitgerust met een handgeschakelde versnellingsbak.
En wat met de BMW X4?
In 2024 komt er volledig nieuwe generatie van de BMW X4, die opnieuw beschikbaar zal zijn als sportieve M.
- Lees ook: test BMW X4 M Competiton (2021)
En wat met de BMW Z4 Roadster?
Eind 2022 pakt BMW de Z4 aan, een zogeheten LCI-behandeling (Life Cycle Impulse) die de roadster fris moet houden tot 2025. Daarna verdwijnt hij uit het gamma. Een directe opvolger van de G29-generatie staat niet op de planning.
BMW 5 Reeks
In 2023 gaat de huidige 5 Reeks op pensioen, de Touring-variant trekt het nog tot de lente van 2024. Ze worden opgevolgd door een volledig nieuwe generatie die ook beschikbaar zal zijn als elektrische BMW i5, die ook als Touring te bestellen zou zijn. Het motoraanbod zou er zo gaan uitzien:
- BMW 530i
- BMW540i
- BMW 530e
- BMW 545e
- BMW 550e
- BMW i5 eDrive40/xDrive40
- BMW i5 M50
En wat met de BMW M5?
Nieuws ontbreekt, maar de geruchten spreken over een plug-inhybride aandrijfgeheel dat nauw verwant is met dat van de BMW XM.
BMW 6 Reeks
De BMW 6 Gran Turismo volgt de tijdlijn van de 5 Reeks en verdwijnt samen met de 5 Touring uit het gamma. Er zou geen nieuwe GT-variant op het programma staan. We leerden wel dat BMW denkt aan een piste waarbij de 4 en 8 Cabrio/Coupé een opvolger zouden krijgen, waardoor het gamma opnieuw een BMW 6 Reeks zou tellen.
BMW 7 Reeks
De BMW 7 maakt zich op voor een wissel van de wacht, met een opvolger die ook een 100% elektrische i7-variant verwelkomt. Er is sprake van drie versies:
- BMW 735d xDrive
- BMW 745e xDrive
- M750e xDrive
En wat met de BMW X7?
Deze zomer zou de BMW X7 een LCI krijgen, waarbij hij de vernieuwde motoren van de nieuwe 7 Reeks zou adopteren.
BMW 8 Reeks
De BMW 8 heeft net een facelift gehad, zodat de Coupé en de M-modellen er tegenkunnen tot 2025. De Cabrio en de Gran Coupé van de 8 Reeks zouden tot 2026 beschikbaar blijven.
BMW iX
De elektrische SUV blijft in het gamma tot 2028, in 2022 wordt het aanbod uitgebreid met de M60-sportversie.
BMW XM
Het eerste specifieke M-model sinds de BMW M1 komt begin 2023 met een plug-inhybride aandrijfgheel dat 650 pk verzamelt. Er is sprake van een wat minder krachtige en van een nog krachtigere variant van die BMW XM.
Bron: Bimmerpost
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!