Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Titels en records / 1.5 van BMW i8 is Motor van het Jaar

Geschreven door Olivier Duquesne op 17-06-2015

BMW wist met slechts 7 punten voorsprong de titel van Motor van het Jaar te ontfutselen aan de 1.0 EcoBoost van Ford, die al drie jaar na elkaar wint. Deze keer wint de hybride 1.5-driecilinder van de BMW i8.

Dit jaar wint BMW de titel “Engine of the Year”. Met 274 punten ging de prijs naar de hybride aandrijflijn met 1.5-driecilinder van de i8. Ford moet zich voor het eerst sinds vier jaar tevreden stellen met de zilveren medaille voor zijn 1.0 EcoBoost, al kreeg die nog steeds 267 punten. Ook de derde plaats is voor een driecilinder: de 1.2 THP van Peugeot-Citroën.

Tesla elektrische topper

De verkiezing kent verschillende subcategorieën. Zo werd de 4.5-V8 van de Ferrari 458 de “Performance Engine” van het jaar. Aan het andere eind van het spectrum behoudt Tesla de medaille voor de “Green Engine” (de groene motor), terwijl BMW de grote winnaar was in de categorie van de nieuwe motoren van het jaar.

BMW, Ford, PSA, Mercedes, Audi, McLaren en Ferrari

De winnaars in de andere segmenten in functie van hun cilinderinhoud zijn: de 1.0 EcoBoost van Ford, de 1.2 THP van Peugeot-Citroën, de hybride 1.5 van de BMW i8, de 2.0-turbo van Mercedes-AMG, de 2.5-vijfcilinder van Audi, de 3.0-biturbo van BMW M, de 3.8-V8 biturbo van McLaren en de 4.5-V8 van Ferrari.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten