7 min 33.350 s. Meer had Porsche Development-rijder Lars Kern niet nodig om de Nordschleifesectie van de Nürburgring van 20,8 km af te klokken in een Porsche Taycan Turbo S. Als extra uitrusting droeg de straatlegale auto de Performance Kit van Porsche Tequipment met ook een software-update van het Porsche 4D-chassiscontrolesysteem.
Daarnaast stond de Taycan ook op Pirelli P Zero-banden met een diameter van 21 duim. Een notaris valideerde de rondetijd en TÜV Rheinland bevestigde dat het om een productiemodel in standaarduitvoering ging: een Taycan met 625 pk vermogen (met een boost op 761 pk bij het starten met Launch Control).
Het voorgaande record was in handen van de Tesla Model S Plaid die 7 min 35.579 s (7 min 30,909 s op de oude 20,6 km configuratie). Ter vergelijking: op het 20,8 km lange circuit van de nieuwe homologatie klokte een Porsche 911 GT3 in februari 2021 een tijd van 6 min 59,927 s. Ook toen zat Lars Kern aan het stuur.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!