De facelift van de BMW 7-Reeks deed ons schrikken met het heel erg groot uitgevallen radiatorrooster. Gelukkig is Alpina er nog, dat altijd een scheut elegantie weet toe te voegen aan de luxemodellen van BMW. Deze Alpina B7 is wel enkel verkrijgbaar als verlengde L-versie, voor de betere looks heb je dus minstens een 5,27 m lange parkeerplek nodig. Naast verder verfijnde looks belooft de vernieuwde Alpina B7 vooral een verbeterd aandrijfgeheel. Onder de motorkap schuilt een 4.4 V8-biturbo die een piekvermogen van 608 pk en een maximumkoppel van 800 Nm levert, voortaan reeds beschikbaar vanaf 2.000 toeren per minuut. De sprint van 0 naar 100 km/u bedraagt amper 3,6 seconden en de topsnelheid is maar liefst 330 km/u.
Schakelen doe je via de Switch-Tronic van ZF-origine, voor de aandrijving vertrouwt Alpina op de xDrive-vierwielaandrijving van BMW. De B7 komt standaard met een actieve achteras, met Michelin Pilot Super Sport-banden (standaard op klassieke 20-, optioneel op gesmede 21-duimsvelgen) en met aangepaste remmen (395 mm voor- en zelfs 398 mm achteraan).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!