Singer Vehicle Design beperkt zich niet tot het moderniseren van de Porsche 930 Turbo Coupé; het Californische bedrijf onthult nu ook Targa-, Cabriolet- en Slantnose Coupé-versies (met een vlakke en aflopende motorkap zonder de kenmerkende ronde koplampen) van dit iconische model. Deze creaties vieren het 50-jarig jubileum van de originele Porsche 911 Turbo.
Singer is van plan om 70 exemplaren van de 930 Turbo Coupé en slechts 25 exemplaren van de Slantnose Coupé te produceren, die al volledig zijn gereserveerd. Het aantal exemplaren voor de Targa- en Cabriolet-versies is nog niet bekend. De prijs voor een Singer 930 Turbo begint bij ongeveer 900.000 euro, afhankelijk van de specificaties en personalisaties.
RWD en handbak
Elke restauratie van de 930 Turbo door Singer is gebaseerd op het chassis van een Porsche 964. De originele 3,8-liter luchtgekoelde flat-six-motor, ontworpen door Mezger, wordt gemoderniseerd met twee turbocompressoren uit de 992-generatie, wat resulteert in een indrukwekkend vermogen van 510 pk. Hoewel Singer aanvankelijk de mogelijkheid noemde om te kiezen tussen vierwielaandrijving en achterwielaandrijving, bevestigen de laatste mededelingen alleen de achterwielaangedreven versie met een handgeschakelde zesversnellingsbak.
De 930 Turbo-modellen van Singer onderscheiden zich door hun carrosserie van koolstofvezel, terwijl ze trouw blijven aan het originele ontwerp. Alle modellen hebben bredere wielkasten en zwarte elementen onder de deuren, evenals grote zijluchtinlaten voor de achterwielen. De Coupé-, Targa- en Cabriolet-versies zijn uitgerust met een "whale tail" achterspoiler, terwijl de Slantnose Coupé een grotere en imposantere achtervleugel heeft. Michelin Pilot Sport 4S-banden zijn standaard gemonteerd op alle modellen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!