Om de concurrentiekracht van de hybride versies van de grotere modellen te vergroten en de algemene CO2-uitstoot van het gamma verder te verlagen, heeft Audi de capaciteit van het batterijpakket van de Q5, A6 en A7 TFSI e verhoogd tot 14,1 naar 17,9 kWh. En dat zorgt ervoor dat de Audi A6 50 TFSI e voortaan een elektrisch rijbereik van 73 kilometer haalt (WLTP), een winst van 18 kilometer. Het accupakket is niet groter geworden en heeft dus geen negatieve impact op de interieurruimte of het koffervolume.
Met de mogelijkheid om tot 7,4 kW op te laden, duurt het slechts twee en een half uur om de batterijen weer op 100% te krijgen. Aan het thuisstopcontact reken je op dik 8 uur. Ook nieuw: de introductie van de A6 Avant 50 TFSI e, een 299 pk en 450 Nm sterke motorisatie die Audi tot dusver reserveerde voor de berline. Ook nieuw is de introductie van een zogeheten Charge-modus, waarbij je de verbrandingsmotor gebruikt om de batterij op te laden. Zo kan je emissieloos de stad in, wat binnenkort wel eens een verplichting zou kunnen worden in sommige steden die een lage-emissiezone hanteren.
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c70-d70/content/medias/images/team/fk.jpg)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!