Hoewel hij over een heleboel talent beschikt, heeft de BMW M135i xDrive geen onvergetelijke indruk weten te laten. Dat probeert München nu recht te zetten met een update. Op zoek naar een scherper weggedrag en een betere feedback hebben de ingenieurs vooral aan het onderstel van de BMW M135i gesleuteld. De voorwielen krijgen extra camber, de bevestigingspunten van de ophanging worden aangepast en zowel de veren als de dempers krijgen een nieuwe set-up.
Die modificaties zouden ervoor moeten zorgen dat de opgewaardeerde BMW M135i minder gaat rollen bij snel genomen bochten, dat de stuurinrichting meer gevoel geeft op de limiet en dat de vier aangedreven wielen meer en sneller tractie vinden. En dat zou de bestuurder van de BMW M135i een stuk zekerder maken, zodat hij ook sneller zou moeten zijn op een afgesloten omloop, zonder dat de dagelijkse bruikbaarheid verder gehypothekeerd wordt..
Soundtrack
Aan de turbomotor van de BMW M135i xDrive wordt niet geraakt; dat blijft een 306 pk en 450 Nm sterke 2 liter-krachtbron die schakelt via een achttrapsautomaat. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 4,8 seconden en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. De ingenieurs hebben wel aan het uitlaatsysteem gemorreld, waardoor de BMW M135i een stuk beter zou klinken. Wat overigens niet wil zeggen dat de soundtrack niet langer versterkt wordt via de luidsprekers.
De vernieuwde BMW M135i krijgt ook een aantal nieuwe kleurtjes cadeau, waaronder enkele laktinten van BMW Individual. Zoals het Sao Paolo Yellow van op de foto's. Ook beschikbaar: Frozen Orange en Frozen Pure Grey.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!