Eind vorig jaar onderging de BMW 6 Reeks een update, al ging die facelift niet veel verder dan subtiele aanpassingen aan de koplampen, het radiatorrooster en de bumpers. En in zijn spoor volgde de M6, die dezelfde modificaties onderging. Aan de onderhuidse technologie werd evenwel nauwelijks geraakt. Tot nu.
Want BMW heeft het optionele Competition Package voor de M6 onder handen genomen. In standaardtrim levert de door twee turbo's onder druk gehouden 4,4 liter-V8 nog steeds een vermogen van 560 pk voor een maximaal koppel van 680 Nm, maar de M6 met Competition Package ziet zijn piekvermogen stijgen van 575 naar 600 pk. Het maximumkoppel bedraagt nu 700 Nm.
Competition Package
En daardoor sprint de BMW M6 Coupé in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u, dat is 3 tienden sneller dan de M6 zonder Competition-behandeling en 1 tiende sneller dan de M6 Competition met 575 pk. De topsnelheid wordt elektronisch beperkt op 250 km/u, tenzij je bijlegt om die begrenzing naar 305 km/u te verleggen (M Driver's Package). Het normverbruik van de M6 Coupé blijft 9,9 liter per 100 kilometer.
Het Competion Package is beschikbaar op zowel de M6 Coupé als de M6 Cabriolet en de M6 Gran Coupé. Naast de verder opgekietelde V8-krachtbron, omhelst het pakket ook een aangepast onderstel met straffere veren, dempers en stabilisatoren. Verder noteren we een aangepaste kalibratie voor het actieve M-sperdifferentieel, voor de stuurgeometrie en voor de elektronische stabiliteitscontrole.
Je onderscheidt een BMW M6 mét van een M6 zonder Competition Package via de specifieke 2-duimsvelgen en de zwart verchroomde uitlaatpijpen. De lancering is voorzien voor deze zomer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!