De Citroën C5 Aircross krijgt een nieuwe plug-inhybride aandrijving. Die werd Hybrid 180 ë-EAT8 gedoopt, naar analogie van de Hybrid 225 ë-EAT8 die al in de catalogus zat. Hij vervangt bovendien de PureTech 180-benzineversie. De nieuwe PHEV-versie met 180 pk combineert een 150 pk sterke 1.6 PureTech-benzinemotor met een elektromotor van 81 kW/110 pk. Het gecombineerde koppel bedraagt 360 Nm. De batterij van de “nieuwe generatie” bestaat uit 84 cellen van 41 Ah en heeft een capaciteit van 11,3 kWh (12,4 kWh bruto). Ze biedt een rijbereik tot 58 kilometer. Aan een laadpunt van 7,4 kW duurt het opladen 1 uur en 45 minuten.
Ook meer rijbereik voor Hybrid 225 en C5 X
De nieuwe accu van de C5 Aircross Hybrid 180 ë-EAT8 is ook terug te vinden in Hybrid 225 ë-EAT8. Daar bedraagt de capaciteit 12,9 kWh (14,2 kWh bruto), met 96 cellen van 41 Ah (in plaats van 38 Ah voorheen). Hierdoor kan deze versie van de SUV zijn WLTP-actieradius vergroten van 55 tot 64 km. Ook het rijbereik van de C5 X werd vergroot, al behoudt die zijn batterij van 11,3 kWh (12,4 kWh bruto). Door een aanpassing aan het batterijmanagement voor de minimale laadstatus neemt de actieradius toe van 55 tot 63 km (WLTP).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!