Voor de lancering van de nieuwe Fiat 600 hanteert Stellantis een methode die ook gebruikt werd voor pakweg de Jeep Avenger en die ook gebruikt zal worden voor de nieuwe Peugeot 3008: eerst wordt elektrische variant met veel toeters en nog meer bellen voorgesteld, daarna wordt het gamma met wat stillere trom aangevuld met varianten die nog over een verbrandingsmotor beschikken. Logisch, ook Stellantis wil zo veel mogelijk kopers in een elektrische auto krijgen.
LEES OOK Nieuwe Fiat 600e reeds getest
In het spoor van de elektrische 600e volgt nu dus de Fiat 600 Hybrid. Die wordt aangedreven door een mildhybride 1,2 liter-benzinemotor die drie cilinders telt, een vermogen van 100 pk verzamelt en schakelt via een gerobotiseerde zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Naar de prestaties van de hybride Fiat 600 blijft het nog even raden, al wil de Italiaanse constructeur wel kwijt dat ze mikken op een CO2-uitstoot van 110 gram per kilometer.
Verschillen Fiat 600 Hybrid versus 600e
De visuele verschillen tussen de elektrische 600e en deze Fiat 600 Hybrid zijn beperkt, zowel wat het design van het koetswerk als wat de inrichting van het interieur betreft. Alleen de koffer van de Hybrid is wat groter: omdat die geen batterijpakket van 54 kWh hoeft weg te stoppen, bedraagt het laadvolume hier 385 liter. Groot is het verschil niet, want de Fiat 600e zet daar 360 liter tegenover.
Het grootste verschil wordt wellicht de prijs, want de Hybrid zal een stuk minder kosten dan de 36.000 euro die Fiat voor de 600e vraagt. Bij de Jeep Avenger bedraagt het prijsverschil 11.500 euro. De lancering van de Hybrid staat op de planning voor het begin van 2024, de elektrische 600e kan je nu reeds bestellen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!