De Honda Civic Type R was tot voor kort de snelste hot hatch op het circuit die je kon krijgen, maar intussen heeft Renault dat feestje verpest met de exclusieve en peperdure Mégane R.S. Trophy-R. We hadden gedacht dat de Japanners zouden terugslaan met een extra gepeperde Type R, maar voorlopig moeten we ons tevreden stellen met een kleine modeljaarupdate. Die kan je herkennen aan de iets hertekende voorbumper met een wat grotere koelopening en lamellen in koetswerkkleur. Zo kan de motor meer frisse lucht aanzuigen en blijft hij beter koel. De kleur Boost Blue is ook nieuw voor het MY2020-model.
Fijngeslepen
Het onderstel is ook herkeken: de dempers moeten nu wat zachter zijn bij normaal rijden, terwijl de rubbers achteraan zijn verstevigd en de wrijving vooraan is verminderd voor een directer stuurgevoel. En over het stuur gesproken: dat is nu gehuld in Alcantara. De schakelpook is ook nieuw en moet nog kortere schakelbewegingen garanderen, terwijl er nu ook motorgeluid door de speakers komt voor meer ‘beleving’. Tenslotte bestaan de remmen nu uit tweedelige schijven en nieuwe remblokken die minder zouden faden en langer zouden meegaan. Wanneer de vernieuwde Honda Civic Type R bij de dealer staat, is nog niet bekend.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!