In navolging van zijn Hyundai-tegenhanger (de Ioniq 5) en de nieuwe Kia Niro krijgt de Kia EV6 voor modeljaar 2023 een batterijconditioneringsfunctie, die bij lage temperaturen de batterij voorverwarmt zodat ze haar optimale besdrijfstemperatuur heeft wanneer ze wordt aangesloten op een snellader.
Normaal heeft de Kia EV6 maar een achttiental minuten nodig om zijn batterij aan een snellader op te laden van 10 tot 80 procent, maar wanneer de temperatuur slechts 5 °C of minder bedraagt, duurt dat bijna dubbel zo lang. De batterijconditionering past daar een mouw aan.
Ook voor al geleverde exemplaren
Al de gelukkige eigenaar van een Kia EV6? Geen probleem, want ook dan kun je genieten van de nieuwe functie, door middel van een eenvoudige software-update (aan te vragen bij de dealer). Daarbij wordt trouwens ook het navigatiesysteem bijgewerkt, zodat de conditioneringsfunctie automatisch start wanneer je een snellader als bestemming ingeeft, de batterijtemperatuur lager is dan 21 graden en de laadstatus 24% of hoger is. Goed nieuws voor EV6-bezitters, nu de winter bijna voor de deur staat!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!