Nadat hij eerder al werd bijgewerkt voor modeljaar 2020, krijgt de Mazda 2 opnieuw enkele updates voor modeljaar 2022. Mazda’s kleinste model blijft dus evolueren, in afwachting van de nieuwe generatie. Kan de stadsauto uit Hiroshima met die techn(olog)ische verbeteringen uit de schaduw treden tegenover een nog steeds sterke concurrentie?
>>> Lees ook - Wordt de toekomstige Mazda 2 een Toyota Yaris?
Microhybride ondersteuning
De Mazda 2 is enkel te krijgen met een atmosferische viercilinder, maar wel met drie vermogensversies: 75, 90 en 115 pk. Alles bij elkaar zijn er echter vijf motorvarianten, aangezien deze SkyActiv G-krachtbron in de twee krachtigste uitvoeringen microhybride ondersteuning kan krijgen onder de noemer e-SkyActiv-G. Dat systeem doet de Mazda 2 wat vloeiender rijden, maar doet ook de CO2-uitstoot dalen, tot respectievelijk 100 en 105 g/km… waarbij het gemiddelde normverbruik vreemd genoeg identiek blijft, namelijk 4,4 l/100 km.
Verder omvat de facelift enkele wijzigingen aan het onderstel, met de functie G-Vectoring Plus en een andere afstelling voor de veren en schokdempers.
>>> Vind alle versies en prijzen van de Mazda 2 in België
Nieuwe afwerking, nieuwe kleuren
De grootste nieuwigheid voor modeljaar 2022 is de Homura Special Edition. Die onderscheidt zich aan de buitenkant met glanzend zwarte buitenspiegelbehuizingen en zestienduimvelgen met een nieuw design. Binnenin vallen de zwarte stoelen en deurpanelen met rode stiksels op, terwijl ook de ventilatieroosters een rood kleurtje krijgen.
Daarnaast wordt het gamma aan koetswerkkleuren uitgebreid met Platinum Quartz en Deep Crimson. Bovendien biedt de Mazda 2 voortaan van bij de basisversie Apple CarPlay (draadloos) en Android Auto (via USB).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!