Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Mazda CX-5: opgefrist en verbeterd

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-05-2020

Mazda heeft enkele wijzigingen doorgevoerd op de CX-5. Dat houdt onder meer een cilinderuitschakeling in voor de 2.0 SkyActiv-G op benzine met manuele transmissie.

De Mazda CX-5 modeljaar 2020 is een beetje anders. Dat begint bij een hertekend logo en een nieuw lettertype. Het Japanse merk heeft ook de sleutel opnieuw ontworpen. Aan boord ontdekken we een dashboard met een groter centraal scherm van 8 duim. De interieurverlichting gebeurt nu ook met LEDs. Je kan kiezen uit 10 tinten voor het koetswerk van de CX-5, waaronder het nieuwe Polymetal Grey Metallic. Maar de auto geniet ook van verbeteringen voor het rijden, de veiligheid en het comfort.

2 op de 4

De grootste innovatie zit onder de kap van de 2.0 SkyActiv-G van 165 met een manuele versnellingsbak, want die krijgt voortaan een cilinderuitschakeling. Het wordt getoond op het scherm wanneer cilinders 1 en 4 op pauze worden gezet. De versies met automaat krijgen nu allemaal schakelflippers achter het stuur om manueel te kunnen terug- of opschakelen. Ook is er een nieuwe 2.5 SkyActiv-G-benzinemotor die we al kennen uit de Mazda 6 met 194 pk. De 2.2 SkyActiv-D-dieselmotor blijft met 150 of 184 pk.

Mazda CX-5 2020

Dynamisch

De ingenieurs in Hiroshima hebben ook veel gewerkt om trillingen en andere geluiden in het interieur te verminderen. Om te beginnen is het materiaal voor de hemelbekleding aangepast. Aan de buitenkant is de luchtstroom verbeterd. Mazda heeft de CX-5 ook uitgerust met een dynamische schokdemper op de besturing van de benzinemodellen om trillingen in het stuurgevoel tegen te gaan. Die gebruikt een nieuwe rubberen dichting tussen de airbag en het stuur om trillingen op lage frequenties te neutraliseren.

Tractiecontrole

De versies met vierwielaandrijving krijgen een nieuwe Off-Road Traction Assist om slippen tegen te gaan op slechte ondergrond. Die werkt samen met de heuvelassistent. Het hulpsysteem met intelligent remmen in de stad (Advanced SCBS) met camera is bijgewerkt om voertuigen en voetgangers voor de auto beter te detecteren. Het systeem kan voertuigen detecteren aan snelheden van 4 tot 80 km/u en voetgangers tussen de 10 en 80 km/u. Tenslotte worden voor de veiligheid de koplampen steeds aangezet bij schemering om te zorgen dat de auto goed zichtbaar is bij donkerdere omstandigheden.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten