Zoals verwacht hebben de teams van Mazda wat gesleuteld aan de 2.0 SkyActiv-G-motor van de MX-5 om de benzineviercilinder meer pit te geven. Hij krijgt er 24 pk bij en gaat van 160 naar 184 pk, wat onder meer het gevolg is van het optrekken van het maximumtoerental van 6.800 naar 7.500 o/m. Het koppel gaat er ook op vooruit – zij het wat meer bescheiden – en stijgt van 200 naar 205 Nm (bij 4.000 o/m). Deze motorevoluties gelden zowel voor de Roadster als voor de RF-versie met hard wegklapdak. Verder krijgen alle MX-5’s nieuwe rijhulpsystemen: een intelligente stadsremhulp met voetgangerdetectie, een remhulp bij achteruitrijden, een indommeldetectie voor de bestuurder (DAA), verkeersbordherkenning en een achteruitrijcamera.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!