Tot nog toe werd de Nissan Juke alleen aangeboden met een 1 liter-turbobenzine van 114 pk. Met de hybride variant, die gebruik zal maken van de aandrijflijn van de Renault Captur E-Tech, komt daar nu echter verandering in.
Een mechanische aanvulling die het gemiddelde brandstofverbruik van de Nissan Juke terugbrengt naar 4,3 l/100 km en de CO2-uitstoot tot minder dan 120 g/km.
Het hart van de Captur
Zoals al gezegd, ging de Nissan Juke Hybrid leentje buur spelen bij Renault en diens Captur E-Tech Hybrid. Ook in de Nissan vinden we dus de combinatie van een atmosferische 1,6 liter 4-cilinder van 94 pk gekoppeld aan een elektromotor van 49 pk en een starter-alternator van 20 pk. Een hybride aandrijving die wordt gecombineerd met een gerobotiseerde versnellingsbak met F1-geïnspireerde technologie (klauwkoppeling). De batterij heeft een nuttige capaciteit van 1,2 kWh, waardoor hij in zuiver elektrische modus kan worden gestart. Interessanter is dat het brandstofverbruik wordt geraamd op 4,3 l/100 km en dat de CO2-uitstoot beperkt blijft tot 118 g/km.
Zoek de 7 fouten
De esthetische veranderingen zijn beperkt en vooral gericht op het verbeteren van de aerodynamica van de Juke Hybrid. Er zijn opnieuw ontworpen luchthappers onderin de voorbumper en een herziene dakspoiler om de luchtweerstand te helpen verminderen.
De Nissan Juke Hybrid krijgt ook nieuwe, tweekleurige 17-inch wielen, maar kan eveneens worden uitgerust met 19-inch wielen die zijn gebaseerd op het ontwerp van de aankomende elektrische crossover Ariya.
Te weinig dus om zich echt te onderscheiden van de andere Juke's. Wie dus wil weten met welke versie hij vandoen heeft, zal moeten kijken naar de badges op de portieren en achterklep en/of de glanzend zwarte grille - met daarop het nieuwe Nissan logo.
Dat gaat even goed op voor de binnenkant waar de verschillen zich beperken tot de nieuwe bedieningselementen achter het stuurwiel, een batterijmeter, een laadregeneratie-indicator en een vermogensmeter. Tenzij je ook de kofferklep openzwaait. Daar daalde het nuttige volume namelijk met 68 liter tot 354 liter.
Specifiek voor de Hybrid kan de auto met een keuzeschakelaar worden geblokkeerd in een 100% elektrische modus. Het gebruik van die elektrische energie kan tevens worden weergegeven op het centrale 7-duim grote aanraakscherm.
De Nissan Juke Hybrid is naar verwachting leverbaar vanaf de zomer van 2022.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!