Om de verkoop van de Peugeot 3008 te stimuleren heeft de Franse constructeur een nieuwe versie aan het bestaande gamma toegevoegd. Het gaat om de Hybrid 180, die het plug-inhybride aanbod langs onderen aanvult. Deze aandrijflijn debuteerde op de nieuwe Peugeot 408. De 3008 was er reeds als Hybrid 225 en als Hybrid4 300.
LEES OOK Test Peugeot 408 (2023)
Die 180 verwijst naar het systeemvermogen van de plug-inhybride aandrijflijn. In de Peugeot 3008 Hybrid 180 is de 1,6 liter-turbobenzine nog 150 pk sterk, tegenover 180 voor de Hybrid 225 en 200 voor de Hybrid4 300. De drukgevoede vierpitter krijgt de hulp van de 110 pk krachtige elektromotor, wat resulteert in een gecombineerd vermogen van 180 pk en een maximaal koppel van 360 Nm. Die power wordt op de voorwielen gezet via een achttrapsautomaat.
Prestaties en prijs
Doen de Hybrid 225 en de Hybrid 300 het met een accupakket van 12,9 kWh, dan houdt de batterij van de Peugeot 3008 Hybrid 180 het bij een capaciteit van 11,3 kWh. Dat bezorgt de stekker-SUV een CO2-uitstoot van 33 g/km en een elektrisch rijbereik van 59 km. De Hybrid 225 en de Hybrid4 300 zetten daar respectievelijk 63 en 65 km tegenover. De Peugeot 3008 Hybrid 180 sprint in 8,8 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 215 km/u.
Als je voor het uitrustingsniveau Active opteert, kost de nieuwe Peugeot 3008 Hybrid 180 minstens 49.148 euro. Aan de beter aangeklede Allure hangt een prijskaartje van 51.067 euro. Wie geen plug-inhybride 3008 wenst, kans sinds kort ook een mildhybride mHEV-variant van de Franse SUV bestellen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!