Tijdens de laatste facelift van zijn grootste modellen, de Model S en Model X, heeft de Amerikaanse constructeur niet enkel de krantenkoppen gehaald door te tarten met de wetten van de fysica door er meer dan 1.000 pk in te steken, maar ook met het herziene interieur en het Yoke-stuur. Dat ziet eruit als de stuurknuppel van een vliegtuig met een rechthoekige vorm en een open bovenkant, in plaats van het traditionele ronde stuurwiel.
Tesla had al echter snel door dat dit nieuwe stuur voor controverse zorgde en bood kort na de lancering weer een rond stuur aan als kosteloze optie. Nu zijn de rollen weer omgedraaid en is er een terugkeer naar de traditie, want het ronde stuur is voortaan standaard en de Yoke is een... betalende optie geworden.
Gezond verstand
Hoewel Tesla een trouwe schare fans heeft ontwikkeld als pionier op vlak van elektrische voertuigen, blijken sommige innovaties toch een stapje te ver te gaan. Om iedereen tevreden te stellen én een centje bij te verdienen, kan je de Yoke nu dus als optie kiezen voor €250 als je het hightech-sfeertje wilt behouden in je nieuwe Model S of Model X. We zullen zien of deze beslissing Peugeot ook aan het denken zet om zijn nieuwe i-Cockpit met Hypersquare-stuurwiel te herzien, aangezien dit zelfs nog verder gaat dan de Yoke.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!