Elon Musk kondigde een paar jaar geleden nog trots aan op Twitter dat iedereen een Tesla kon bestellen in slechts enkele klikken en hem vervolgens binnen 7 dagen zonder verantwoording kon terugbrengen voor een volledige terugbetaling, maar Tesla lijkt deze mogelijkheid geschrapt te hebben van zijn Amerikaanse site en stuurt ontevreden klanten nu door naar zijn dienst na verkoop.
De mogelijkheid was aantrekkelijk en gedeeltelijk gerechtvaardigd door het door Tesla opgelegde online aankoopproces en het besef dat geleverde auto's niet altijd perfect afgewerkt waren. Maar de reden voor het wegnemen van de dienst wordt niet gecommuniceerd, al lijkt het een veilige gok dat de clausule te veel kostte aan de Amerikaanse constructeur.
Als gevolg daarvan kan een klant nog steeds een retournering aanvragen binnen de 7 dagen na levering, maar hij zal een aanvraag moeten indienen bij de klantendienst, die elk geval apart zal bestuderen om te zien of het verzoek van de klant voldoet aan de verschillende retourcriteria. Zoals het er nu uitziet, is de website van Tesla België nog niet aangepast en toont hij nog steeds het retourrecht binnen de 7 dagen, onder voorwaarden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!