Zou Tesla de problemen met de ophanging van bepaalde voertuigen willen verdoezelen? De Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) gaat in ieder geval op onderzoek uit en wil weten of het merk zijn getroffen klanten een vertrouwelijkheidsakkoord laat ondertekenen.
Kapotte ophangingsarmen
De NHTSA kwam de praktijk op het spoor via de sociale media. Internetgebruikers spraken over kapotte ophangingsarmen bij verschillende Model S'en na zo'n 110.000 kilometer te hebben afgelegd. Tesla heeft overigens gereageerd op de beschuldigingen en verklaarde “dat een van de betrokken auto’s zodanig ver op een aardeweg was gereden dat er twee takelwagens nodig waren om hem op te laden.”
Is er een probleem?
De NHTSA heeft nog geen officieel onderzoek ingesteld, maar het agentschap verbaast er zich over dat Tesla het defect niet onder garantie wil laten vallen en dat het merk alles in de doofpot wil steken door zijn getroffen klanten een vertrouwelijkheidsakkoord te laten tekenen. Die praktijk zou al drie keer voorgevallen zijn, waardoor de NHTSA verklaarde dat "elk document dat gebruikers verbiedt te communiceren met de autoriteiten inzake veiligheidsproblemen, onaanvaardbaar is". Tesla liet weten dat het bereid is samen te werken met de NHTSA. Wordt vervolgd...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!