Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Abarth 695 Biposto: Straatracer

Geschreven door Cedric Derese op

Qua radicale ontwikkelingen werpt de Abarth 695 Biposto zich op als schoolvoorbeeld. De prijs is van ondergeschikt belang. Wat telt, is dat de gentleman driver zich een coureur waant aan het stuur.

Echte racers kunnen bij Abarth nog steeds terecht voor een Assetto Corse- versie. Wie echter al eens graag op circuit rijdt, maar niet noodzakelijk in competitieverband, kan voortaan opteren voor de Abarth 695 Biposto. De technische fiche ziet er alvast aanlokkelijk uit: een overvloed aan pk’s, een specifieke ophanging, een versterkt remsysteem, kuipstoelen en ga zo maar door. Kortom, alles wat je nodig hebt voor sportieve uitstapjes op het circuit. Toch ging de constructeur met schorpioenlogo deze keer nog een stap verder, door een zogenaamde dog ring-versnellingsbak (met klauwkoppelingen) te laten ontwerpen door Bacci, een specialist in competitietransmissies. U leest het goed: de 695 Biposto is op dit moment wellicht het enige seriemodel ter wereld dat kan worden uitgerust met een competitieversnellingsbak... en tal van andere technische verbeteringen, waarvoor Abarth een aardige optielijst heeft uitgedokterd. Minder mooi is de prijs van al dat fraais, want de rekening kan oplopen tot een wel erg gepeperde 70.000 euro. Slik...

In dit artikel : Abarth

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars