Eerste test / Alfa Romeo Giulietta : Zoek de verschillen
De ogen van de hele wereld zijn tegenwoordig gericht op de Giulia, maar dat wil niet zeggen dat Alfa de Giulietta vergeet: de compacte middenklasser onderging zopas een (erg) lichte facelift.
Op een kleine zes jaar tijd werden er meer dan 330.000 exemplaren van de Alfa Romeo Giulietta verkocht, en de compacte middenklasser is ook vandaag nog het meest verkochte model van de Italiaanse constructeur. Reden genoeg voor Alfa om het model een tweede keer een facelift te geven. Die is echter vooral onderhuids voelbaar, want uiterlijk hebben de ontwerpers amper aan de zuiver Italiaanse stijl van het koetswerk geraakt – liefhebbers van het model zullen daar vast niet rouwig om zijn.
Sterker nog, je moet de vernieuwde Giulietta al bijna naast zijn voorganger zetten om de verschillen tussen de twee op te merken. Dan pas zie je dat Alfa’s compacte middenklasser een ander radiatorrooster heeft gekregen, net als een nieuwe lip onder de voorbumper. Achteraan is de faceliftversie herkenbaar aan zijn nieuwe merklogo en aan zijn aangepaste uitlaten. En ten slotte brengt de facelift ook nog de gebruikelijke nieuwe koetswerkkleuren en velgen mee.
- Aangenaam rijgedrag
- Homogene en alerte TCT-versnellingsbak
- Zuiver Italiaanse stijl
- Facelift heeft weinig om het lijf
- Niet meer zo jong interieur
- Veloce eerder GT dan sportieveling
In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulietta
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Volkswagen Golf VII 5d 1.6 TDi 85kW Highline DSG
Toyota Auris 5d 1.6 D-4D Lounge
Citroën C4 5d 1.6 BlueHDi 115 S&S EAT6 Shine
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands