Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Audi Q3 TFSI 211 Quattro S-Tronic

In afwachting van de definitieve RS-versie van de Audi Q3 is de 2.0 TFSI 211 de vaandeldrager van het gamma. Maar is deze ‘sportieve’ versie dik 5.000 euro meer waard dan die met 170 pk?

Prijs
NB

Het antwoord is ja, zelfs al voor we ermee hebben gereden. In de eerste plaats omdat er geen verschil in verkeersbelasting is tussen 170 en 211 pk. Als je dan toch 2.478 euro aan BIV en 385,84 aan jaarlijkse verkeersbelasting moet ophoesten, kun je maar best meteen voor de krachtigste van de twee kiezen.

Een tweede argument ten voordele van de 211 pk-versie: hij wordt standaard geleverd met de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen, een optie van 2.100 euro op andere modellen (A3, A5, Q5). Dan blijft er nog een meerprijs van 3.000 euro, die een hele hoop extra prestaties en rijplezier moet garanderen.

In dit artikel : Audi, Audi Q3

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker