Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW 3-Reeks

De BMW 3-Reeks lijkt wel constant te evolueren: nadat hij vorig jaar werd bedacht met het Efficient Dynamics-pakket, ondergaat hij nu de traditionele midlife-opfrisbeurt.

De 3-Reeks is en blijft dé bestseller in het segment van de zogenaamde premium gezinsauto's. Dat is vooral de verdienste van het Efficient Dynamics-pakket dat het rendement van de auto optimaliseert.

De jongste evolutie van de 3-Reeks ziet er wat zinnenprikkelender uit. Zowel voor- als achteraan maken de nieuwe, agressievere lichtblokken gebruik van leds voor hun richtingaanwijzers. Binnenin bleef alles zowat bij het oude, op het iDrive na, dat nu voorzien is van een groter scherm en, vooral, van shortcut-toetsen (navigatie, radio, telefoon). De interface, die we al zagen in de nieuwe 7-Reeks, werd volledig herdacht.

Ook nu weer wist de 330d ons te verbluffen met zijn efficiëntie en gewilligheid. Deze zes-in-lijn, die uitzonderlijk soepel is bij lage toeren, komt bijzonder krachtig voor de dag vanaf de laagste toeren, in die mate dat hij probleemloos herneemt vanaf stationair toerental zonder te gaan bokken. Deze gewillige drieliter-diesel kan worden beschouwd als de aangenaamste motor van zijn klasse. Hij is niet alleen zacht en elastisch, maar doet met zijn basstem ook denken aan een benzinemotor. Puur raffinement... Qua weggedrag zijn er geen verrassingen: de 3-Reeks rijdt nog altijd levendig en perfect evenwichtig. De soepele schokdempers garanderen bij lage snelheden bovendien een degelijke filtering van klinkerwegen.

Bij elke update wordt de 3-Reeks weer wat beter. De gefacelifte versie heeft niet alleen wat meer présence, ze is ook gebruiksvriendelijker, dankzij het vernieuwde iDrive. Inzake verhouding prestaties-verbruik blijft deze BMW de beste van zijn klas, en dat geldt zeker voor de 330d. Al zijn ook de nieuwe 320xd en 318d automaat interessante nieuwkomers in het gamma. Het ziet ernaar uit dat de koppositie van de 3-Reeks nog niet meteen in gevaar is...

U kunt de Eerste Test van de BMW 3-Reels nalezen in AutoGids 755 van 1/10/2008.

In dit artikel : BMW

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars