Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW 6-Reeks Cabriolet

De huidige BMW 6-Reeks Cabrio draagt uiterlijk de stempel van Chris Bangle, maar de nieuwe pakt uit met zachtere lijnen, meer ruimte en nog meer dynamiek. Kortom, hij is volwassener geworden.

Prijs
NB

Het spreekt vanzelf dat de nieuwe 6 Cabrio (net als de Coupé, die er binnen een goed half jaar zit aan te komen) op technisch vlak vele items overneemt van de andere, recent vernieuwde grote BMW's: de 5 en de 7. De nieuwelingen zijn voorzien van remenergierecuperatie, een elektrische stuurbekrachtiging (Servotronic), hulporganen die slechts energie verbruiken als er een beroep op wordt gedaan, en banden met een lagere rolweerstand. De 640i heeft ook het systeem van actieve luchtstroomafsluiting (voor een betere stroomlijn) en een stop-startsysteem. Het voor BMW nu haast klassieke onderstel is overwegend van aluminium.

Zitten doe je uitstekend in de nieuwe 6, ook achterin. Het dashboard is typisch BMW. Het is opnieuw meer naar de bestuurder gericht, maar de bediening van de iDrive-interface leek ons iets te ver naar achteren te staan. Op de wegen rond de Kaap ontpopte de 650i Cabrio zich als een snelle cruiser par excellence, een GT die uitnodigt om vlot, maar toch erg comfortabel lange afstanden af te malen. Anderzijds kan hij toch ook het nodige rijplezier bieden om onderweg, als de weg kronkeliger wordt en het parcours heuvelachtiger, over te schakelen op een sportieve rijstijl. Enkel van de grote afmetingen moet je je steeds bewust blijven, zeker als je aan de 'verkeerde kant' rijdt.

Na een eerste, korte kennismaking kunnen we concluderen dat de nieuwe BMW 6 Cabrio ruimer en rijper is geworden dan zijn voorganger, eleganter ook, zonder aan dynamiek en sportiviteit in te boeten, integendeel zelfs. Het was te verwachten dat je daarvoor ook een fikse som op tafel moet leggen: met basisprijzen als 90.000 euro rond voor de 640i en 101.250 euro voor de 650i is de nieuweling toch zo'n 10.000 euro duurder dan zijn voorganger, maar je krijgt er ook een volwassener auto voor in de plaats.

U kunt de Eerste Test van de BMW 6-Reeks Cabriolet nalezen in AutoGids 817 van 16/2/2011.

In dit artikel : BMW, BMW 6 Reeks

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker