Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW X3 30d

De BMW X3 wordt vooral verkocht als tweeliter-vierpitsdiesel, maar bestaat ook met drieliter-zescilinder. Om fiscale redenen is dat niet de populairste versie, maar dat kan veranderen.

Prijs
NB

Met de komst van de X1 kreeg de vorige BWM X3 – nochtans een succesmodel – het moeilijk. De concurrentie had na enkele jaren vanafwachten gereageerd en plots kwam uit eigen stal een (iets) kleinere SUV (door BMW obstinaat ‘SAV’ genoemd, voor ‘sports activi- ty vehicle’) hem ook al het vuur aan de schenen leggen. De nieuwe X3 moest dus wat meer afstand nemen van zijn kleinere broeren werd dan ook zo’n 8 centimeter langer en 3 centimeter breder. Met zijn lengte van 4,65 meter is hij exact 20 centimeter langer dan een X1 en net zoveel korter dan een X5. 

In tegenstelling tot zijn kleinere broer is de X3 wel altijd vierwielaangedreven (via een gestuurde meerschij- venkoppeling). Recent werd het motorgamma uitgebreid met een basisversie op benzine en twee dikkere turbodiesels met zes cilinders, beide drie liter groot en respectievelijk 258 en 313 pk sterk. Van de minst krachtige versie bestaat voor ons land ook nog een fiscaalvriendelijke uitvoering met slechts 211 pk (155 kW) en dat is de versie die hieraan bod komt.

In dit artikel : BMW, BMW X3

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars