Eerste test / Citroën DS4 1.6 THP 200 & 2.0 HDi
De topmotoren in de DS4 zijn een 1.6-turbo op benzine van 200 pk en een tweeliter-turbodiesel met 163 pk. Als Sport Chic zijn beide exact even duur. Welke biedt het meeste waar voor zijn geld?
De 1.6 THP 200 is misschien niet de homogeenste DS4, maar hij heeft charme, niet het minst door zijn wat meer opvallende motorgeluid, zijn degelijke prestaties en zijn gewilligheid bij elk toerental. Dat die kwaliteiten niet gepaard gaan met een excessief verbruik, is een bijkomende troef. De tweeliter-HDi heeft ons aangenaam verrast. Hij mag dan al wat luidruchtiger zijn dan zijn kleine broer, hij doet alles met zoveel meer gemak dat het een echt plezier wordt om mee te rijden, terwijl je er nauwelijks voor bestraft wordt aan de pomp. Het toont nog maar eens aan dat, zeker in dieselland, downsizing niet altijd het wondermiddel is voor alle kwalen. Het hangt er dus maar van af hoeveel u extra wilt uitgeven voor een stuk meer rijplezier en rijgemak. Wij zouden in ieder geval ernstig twijfelen...
In dit artikel : Citroën, Citroën DS 4
Tests
Onze tests
De concurrenten
Opel Astra 3d 1.6 T Auto Sport
Alfa Romeo Giulietta 1750 Tbi Quadrifoglio Verde
Lexus CT CT 200h Comfort Pack
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands