Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Review DFSK Fengon E5 PHEV (2024) - Chinese prijskraker

Geschreven door Iwan Kneuts op

DFSK breidt het gamma uit met een plug-inhybride: de Fengon E5 PHEV, die bij ons uitsluitend in zijn alles-erop-en-eraanversie wordt geleverd, voor een zeer interessante prijs. 

Design DFSK Fengon E5 PHEV

Dat ze in China een zwak hebben voor imposante neuspartijen, is allang geen geheim meer. De DFSK Fengon E5 PHEV onderstreept dat nog eens met zijn opvallende matrix-grille, met in de zwarte strook tussen het radiatorrooster en de rand van de motorkap een oplichtend E-logo. Het onderscheidt deze plug-inhybride meteen visueel van de andere modellen in het DFSK-gamma.

Interieur DFSK Fengon E5 PHEV

Diezelfde E vinden we binnenin terug op het tweespakige, onderaan afgeplatte stuurwiel, dat helaas niet voldoende verstelbaar blijkt om het iedereen naar zijn zin te maken. Zoals de mode het vandaag dicteert, wordt het dashboard gedomineerd door twee schermen van 7 en 12 duim voor respectievelijk het instrumentencluster en het infotainmentsysteem. Ze worden aangevuld met een reeks ouderwetse knoppen en schakelaars voor onder andere de klimaatregeling. Waarvoor hulde!

DFSK Fengon E5 PHEV

Motor DFSK Fengon E5 PHEV

Voor de aandrijving werken de van andere Chinese auto’s bekende 1,5-literbenzinemotor en een elektromotor samen, goed voor een gecombineerd vermogen van 177 pk, waarmee deze toch 1,9 ton zware SUV vlot door het verkeer komt. Met zijn batterij van 17,52 kWh heeft deze plug-inhybride bovendien een interessante elektrische actieradius.

Rijbereik DFSK Fengon E5 PHEV

De constructeur zelf maakt gewag van 100 kilometer, maar invoerder OneAutomotive houdt het liever bij een voorzichtiger 85 kilometer, wat in de praktijk een zeer realistische schatting blijkt te zijn. Het levert deze E5 in elk geval een lage CO2-normuitstoot op, zodat de auto fiscaal nog tot op zekere hoogte voordelig blijft in een professionele context. 

DFSK Fengon E5 PHEV

Rijgedrag DFSK Fengon E5 PHEV

En dan is er Chao Yang! Neen, dat is geen nieuwe gevechtssport, maar een Chinees bandenmerk dat bij DFSK de voorkeur geniet. In tegenstelling tot enkele andere Chinese bandenmerken die we eerder konden testen, presteert deze band ondermaats. De geringste acceleratie volstaat al om de voorwielen te doen doorslippen, terwijl bij een steviger remmanoeuvre al zeer gauw het ABS wordt gemobiliseerd. En dat is jammer, omdat deze DFSK Fengon E5 qua rijgedrag voor het overige een bijzonder goede indruk nalaat.

Verdict DFSK Fengon E5 PHEV

Natuurlijk is een prijskaartje van 33.990 euro een doorslaggevend argument, maar deze DFSK Fengon E5 PHEV heeft daarnaast ook andere troeven zoals een prima plug-inhybride aandrijfgeheel, een interessant elektrisch rijbereik en een meer dan volledige uitrusting. Alleen jammer van die banden.

In dit artikel : DFSK, DFSK Fengon 5

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars