Eerste test / DS 4 Crossback 1.2 PureTech : Origineel
De DS 4 Crossback kan schermen met een uitstekend comfort en een originele rijervaring.
Sinds de DS 4 eind 2015 een facelift onderging, krijgen klanten de keuze tussen een ‘normale’ versie en de Crossback-uitvoering. Het verschil schuilt voornamelijk in de look, met plastic beschermlijsten op de spatbordranden en dakrails , waarmee de Crossback zich een SUV-toets aanmeet... Ook is de bodemvrijheid royaler (+3 centimeter) dan bij de ‘normale’ DS 4, die op dat vlak op het niveau van een Citroën C4 staat. Daardoor trekt de Crossback zich beter uit de slag op onverharde wegen. Ook zullen mensen met een gevoelige rug de gemakkelijkere instap waarderen. Toch zeker voorin, want achterin blijft de toegang krap, als gevolg van de aflopende daklijn. De DS 4 Crossback, die iets soepeler is afgesteld dan een klassieke middenklasser, kan schermen met een uitstekend comfortpeil en een originele rijervaring dankzij de extra grote voorruit. De 1.2 PureTech maakt hem tot slot bijzonder veelzijdig, terwijl hij toch de portefeuille spaart. Een foutloos parcours? Helaas niet... Een beter verzorgd interieur (minimaal zonder parasietgeluiden) was welkom geweest en de algemene ergonomie (vorm van het stuur, knoppen, multimediasysteem, navigatie, enzovoort) blijft in onze ogen een van de grootste zwakheden van dit model.
- Originele aankleding
- Overtuigende motor
- Globaal comfort
- Afwerking, interieurgeluiden
- Soms complexe ergonomie
- Meerprijs Crossback (1.300 euro)
In dit artikel : Citroën, Citroën DS 4 , DS, DS DS 4
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands