McLaren 650S Spider 3.8 V8 Spider

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
Het ontwerp van de hardtop is geniaal in zijn eenvoud. Het dak bestaat uit twee delen, die in een luttele 14 seconden achterover zwaaien en in een bergvak van slechts 100 liter wegklappen. De enige menselijke handeling die daarbij vereist is, is het indrukken van de bedieningsknop, al de rest gaat volautomatisch. Het enige nadeel: in tegenstelling tot bij rivalen met een stoffen kap moet je stilstaan om dit manoeuvre uit te voeren. Wanneer het dak geopend is, zakt het kleine, verticale achterruitje omlaag naar een optimale positie om luchtwervelingen in het interieur te beperken.
De V8 zelf mag zich dan wel verstoppen, hij heeft niets verloren van zijn zeer extraverte vocale eigenschappen. Bij stapvoets rijden over kasseien trekt nog wel eens een siddering door de voorruit en trillen de zijramen nog wat in hun sponningen, maar zodra het tempo omhoog gaat, moet je al echt van de Italia recht in de Spider springen om het verschil te voelen. Ferrari was zo dapper om ons over enkele van de meest pokdalige wegen van de Apennijnen te sturen met de Spider en we moeten eerlijk zeggen dat we geen enkele keer het gevoel hebben gehad dat de voor- en de achterkant van de auto een eigen leven leidden. In combinatie met de bijna magisch goed functionerende magnetische schokdempers levert dat een weggedrag op waarmee Ferrari zich op zeer eenzame hoogtes weet te hijsen.
Geen andere sportwagen weet zoveel efficiëntie met zoveel emotie te rijmen als de Ferrari 458. De verbluffende ophanging, de machtige V8 en de bliksemsnelle gerobotiseerde versnellingsbak zullen nog weken nazinderen in ons hoofd. Door het harde wegklapdak en het nog steeds erg stijve chassis vergt deze Spider-versie zelfs geen enkele toegeving, behalve dan dat de 4.5-V8 niet langer zichtbaar is door de achterruit. Met zijn iets comfortabeler ophanging en minder heftige stuurreacties is hij zelfs te prefereren voor wie zijn 458 onder dagelijkse omstandigheden wil gebruiken, terwijl de Italia zich nu nog meer op circuitgebruik ent.
U kunt de Eerste Test van de Ferrari 458 Spider nalezen in AutoGids 835 van 21/10/2011.
In dit artikel : Ferrari, Ferrari F 458 , Ferrari F 488 , Ferrari F8
Tests
Stockwagens
Tweedehands