Nissan NV200 COMBI DSD 1.5 dCi 66kW PRO BUSINESS 7p

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
Zonder te raken aan de wielbasis van de 500L (die 2,61 meter bedraagt) hebben de Italianen het zich in het hoofd gehaald om twee extra zitplaatsen op de vloer te monteren. Een hele uitdaging... De enige technisch haalbare oplossing was de achteroverhang van de 500L te verlengen. Op die manier kon 20 centimeter extra vloer achter de wielen worden vrijgemaakt, genoeg om twee (kleine) wegklapzitjes voor twee extra (uiteraard net zo kleine) inzittenden te kunnen monteren. De verschuifbare achterbank op de tweede rij bleef daarentegen behouden en werd zelfs uitgerust met een ingenieus wegklapsysteem voor de zittingen om de zesde en zevende passagier te laten in- en uitstappen.
Enkele kilometers aan het stuur van een 500L Living 1.6 MJET (waarbij we weliswaar jammer genoeg alleen in de auto zaten) brachten geen bijzondere tekortkoming aan het licht. Het comfort en het weggedrag zijn nog altijd verzorgd en deze verlengde 500 rijdt zelfs plezierig, want de wendbaarheid werd verbazend goed behouden. Ten slotte vermelden we nog dat de meerprijs ten opzichte van een gewone 500L 1.350 euro bedraagt (inclusief de twee noodzitjes dus) en dat de Living de uitrustingsniveaus Pop Star en Lounge overneemt.
Met de 500L Living biedt Fiat de meest compacte zevenzitter op de markt aan. Je moet echter wel in het achterhoofd houden dat de twee zitplaatsen op de derde rij in de praktijk enkel geschikt zijn voor jonge kinderen...
U kunt de Eerste Test van de Fiat 500 Living nalezen in AutoGids 881 van 7/8/2013.
Tests
Stockwagens
Tweedehands