Eerste test / Ford EcoSport 2016
Nadat hij in 2014 in allerijl werd geïntroduceerd om een graantje mee te pikken van de markt van de kleine SUV’s, kreeg de Eco- Sport al een eerste update. De ingrepen zijn klein, maar geslaagd.
Een model proberen te slijten op dermate uiteenlopende markten als Europa, India of Mexico is geen sinecure – zeker niet als de auto in kwestie daar in se niet voor ontworpen is. Kijk maar naar de EcoSport, een auto die Ford vorig jaar in alle gauwte naar Europa haalde om toch maar vertegenwoordigd te zijn in het lucratieve segment van de kleine SUV’s. Vooraleer die EcoSport – de tweede generatie van een model dat al sinds 2003 in Zuid-Amerika te koop is – op onze markt werd losgelaten, onderging hij al behoorlijk wat aanpassingen. Maar blijkbaar gingen die voor sommigen niet ver genoeg, met als gevolg dat de kleine SUV na amper een jaar al onder handen werd genomen.
Wat meteen opvalt, is dat de EcoSport daarbij het reservewiel op zijn achterklep kwijtspeelde. En ook al verliest hij daardoor wat van zijn persoonlijkheid, hij wordt er wel een pak handiger door: ten eerste is de EcoSport nu 25 centimeter compacter (4,02 meter in plaats van 4,27), en bovendien wordt de kofferdeur (die helaas nog altijd zijdelings scharniert) veel minder zwaar om te bedienen. Leuk in de dagelijkse praktijk, al moet je het voortaan wel stellen met een simpele bandenherstelkit... tenzij je 90 euro betaalt om het goeie ouwe reservewiel weer op zijn plaats te hangen, achter op de kofferdeur.
In dit artikel : Ford, Ford Ecosport
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Dacia Duster TCe 125 4x4 Anniversary
Nissan Juke 1.2 DIG-T Acenta
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands
Tweedehandswagens in de kijker
Beoordelingen
Laatste beoordelingen van eigenaars
-
Ford Ecosport 1.0i EcoBoost 92kW Trend (2019)
-
Algemene tevredenheid : 19/20
- Beoordeling eigenaar
- De 1 beoordelingen tonen