Eerste test / Honda City Runner
City Runner is de naam die Honda achter op de nieuwe, voorwielaangedreven versie van de CR-V kleeft. Een logo dat meteen duidelijkheid schept waar de ambities van deze variant liggen.
Honda brengt van deze vierde generatie CR-V eindelijk een voorwielaangedreven variant op de Belgische markt, die door de marketingafdeling City Runner werd gedoopt. Daarmee wordt meteen aangegeven dat het laatste beetje softroaderambities van deze SUV zo goed als volledig van de baan is geschoven in deze variant. Dat is geen bezwaar, want de meeste van dit soort auto's hoeven nooit een groter obstakel overwinnen dan het geteisterde Belgische asfalt na een lange winter.
Aanvankelijk is de City Runner er enkel met de 2.0 i-VTEC van 155 pk. Dat is een benzineviercilinder. Een testrit met de benzineversie leert ons dat het gebrek aan vierwielaandrijving geen echt gemis is. Het relatief beperkte koppel van de viercilinder (192 Nm) komt past vrij bij 4.300 o/m en brengt de vooras dus nooit in de problemen. Deze Japanse SUV blijft ook zonder aangedreven achterwielen veilig en lichtjes onderstuurd rijden en legt vooral de nadruk op het rijcomfort, dat overvloedig aanwezig is.
Zonder vierwielaandrijving wordt de Honda CR-V 2.500 euro minder duur en iets zuiniger zonder echt aan kwaliteiten in te boeten. Een gemakkelijke keuze wat ons betreft...
U kunt de Eerste Test van de Honda CR-V 2WD nalezen in AutoGids 875 van 15/5/2013.
In dit artikel : Honda, Honda CR-V
Tests
Onze tests
De concurrenten
Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G 163 Premium Edition
Peugeot 3008 1.6 e-THP 121kW S&S Aut. Allure
Opel Antara 2.4 4X4 Cosmo
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands