Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Hyundai i10

Hyundai steekt zijn kleine stadsauto in het nieuw. De op ons continent ontwikkelde i10 pakt uit met een betere kwaliteitsindruk en nestelt zich dankzij een groeikuur tussen twee segmenten in.

Prijs
NB

Na het instappen valt meteen de afwerkingskwaliteit op. De plastics van het dashboard zijn van goed allooi en werden perfect geassembleerd. Nergens is plaatwerk zichtbaar en je waant je eerder in een auto uit het B-segment dan in een kleine stadsauto. De uitstraling plukt ook de vruchten van een dashboard dat standaard tweekleurig is uitgevoerd. De kleine Hyundai kan verder worden uitgerust met luxueuze opties als een handsfree sleutel, een snelheidsregelaar of verwarming voor de voorstoelen en het stuur. Die elementen zijn helaas niet vrij te bestellen, want ze zijn enkel te vinden op het hoogste uitrustingsniveau (Joy).

Deze Hyundai is er enkel met vijf deuren en biedt een erg goede toegang tot de achterste zitplaatsen. Het plaatsaanbod is er eveneens erg ruim. Onderweg vertoont de kleine i10 een efficiënte en neutrale wegligging. Ook het dempingscomfort en de geluiddemping passen bij een hoger segment. Het is alleen jammer dat deze mooie dynamische balans wordt verstoord door een (elektrisch bekrachtigd) stuur dat erg vaag is rond de rechtuitstand en een kunstmatig gevoel geeft. De kleine 1.0 draait met drie cilinders en trilt dus een beetje bij het wegrijden, maar daarna wordt hij discreet. Hij is weliswaar nogal koppelarm bij lage toerentallen, maar blijkt wel te volstaan bij dagelijks gebruik.

De nieuwe i10 is uiterlijk veel minder non-descript dan zijn voorganger en werd bovendien een van de meest complete kleine stadsauto's van het moment. Hij is goed afgewerkt en ruim, en rijdt erg aangenaam. Zijn wegkwaliteiten laten hem zelfs toe een stapje in het hogere segment te zetten en zijn werkterrein tot ver buiten de stad te verschuiven. En zijn garantie van vijf jaar sluit onaangename verrassingen uit. Deze kleine, in Europa geboren Koreaan lijkt ons dus een mooie toekomst voor de boeg te hebben.

U kunt de Eerste Test van de Hyundai i10 nalezen in AutoGids 887 van 30/10/2013.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i10

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker