Uiterlijk zijn de meest opvallende wijzigingen op de neus te vinden, waar het typische zeshoekige radiatorrooster van Hyundai op een geslaagde manier werd geïntegreerd. Het interieur is volledig herwerkt, met een dashboard dat ook zijn inspiratie vond bij recentere verwezenlijkingen van de constructeur. Een ander element dat tegenwoordig onontbeerlijk is bij een midlife-update, is een reductie van de CO2-normuitstoot. Daarom ging Hyundai bij zustermerk Kia de recente 1.1 CRDi lenen. Ondanks zijn kleine cilinderinhoud levert die driecilinderdiesel toch een mooie 75 pk en 180 Nm.
In combinatie met een standaard manuele zesversnellingsbak levert dat een normverbruik van 3,8 l/100 km en een CO2-normuitstoot van 99 g/km op. Dat is knap, temeer omdat de driepitter in de praktijk erg pittig voor de dag komt en op geen enkel moment het gevoel geeft dat hij een 'spaarmodelletje' is. Nog interessanter is echter dat je voor 500 euro meer een Blue Drive-versie van deze motor hebt. Die wordt geleverd met een aangepaste versnellingsbakspreiding, banden met een lage rolweerstand, een stop-startsysteem en een schakelindicator. Daardoor daalt het normverbruik met liefst 0,6 l/100 km en kom je uit op een CO2-normuitstoot van 84 g/km.
De midlifefacelift van de Hyundai i20 is esthetisch geslaagd. Hij behoudt een interessant prijskaartje, ziet er beter uit en is voortaan verkrijgbaar met een fiscaal zeer interessante én bijzonder pittige 1.1-driecilinderdiesel, die we zo boven de sterkere 1.4-diesel met 90 pk zouden verkiezen.
U kunt de Eerste Test van de Hyundai i20 1.1 CRDi BlueDrive nalezen in AutoGids 859 van 3/10/2012.
In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20