Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 A

Geschreven door Cedric Derese op

Met een basisprijs van 39.599 euro richt de Tucson 2.0 CRDi 185 zich tot een nog veeleisender publiek en dus levert Hyundai hem volledig uitgerust, met onder andere vierwielaandrijving.

Prijs
NB

Voor de prijs van de hier geteste Tucson, en zelfs voor bijna 3.000 euro minder als je je beperkt tot de voorwielaangedreven basisversie, kun je al een Santa Fe kopen. Maar meer – koetswerk in dit geval – is daarom niet altijd beter. Zo blijft Hyundai er rotsvast van overtuigd dat er voor SUV’s een publiek bestaat dat meer belang hecht aan veelzijdigheid en een comfortabele uitrusting dan gewoon aan het formaat van de auto. Een gevoel dat wij uiteraard delen... al zijn we niet helemaal fan van het beperkende uitrustingsbeleid van de constructeur. De 2.0 CRDi 185 4WD aanbieden met andere uitrustingsniveaus dan de dure Executive of Luxury Launch Edition (in ons geval) zou naar onze mening zijn aantrekkingskracht alleen maar kunnen versterken.

 

  • Verzorgde look, knappe stijl
  • Gezond en nauwkeurig weggedrag
  • Koppelrijke en plezierige 2.0 CRDi
  • Rijhouding, algemene ergonomie
  • Ruime koffer, moduleerbaarheid achterbank
  • Bijdetijdse uitrusting (veiligheid, comfort, …)
  • Stugge stoelen (met leer)
  • Wat kunstmatig aanvoelende bedieningsorganen
  • Soms aarzelende automaat
  • Veel harde interieurplastics
  • Beperkend uitrustingsbeleid

 

Ons verdict

De Tucson 4WD heeft een iets comfortabeler ophanging dan de 1.7 CRDi 2WD en kan ook rekenen op zijn koppelrijke 2.0 CRDi met 185 pk, zijn rustgevende automaat en zijn geruststellende vierwielaandrijving. De weelderige uitrusting (panoramisch schuifdak, automatische parkeerassistent, ventileerbare voorstoelen – allemaal standaard – automatische noodremfunctie, verwarmbaar stuurwiel, enzovoort) van de topversies (Executive of Luxury Launch Edition) maakt dat hij levensgenieters aan zijn kant krijgt.

 

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Tucson

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker