Eerste test / Isuzu D-Max V-Cross : Nettere manieren
Tot voor kort trok de Isuzu D-Max zich als werkpaard beter uit de slag op modderige of met stenen bezaaide paden dan op het asfalt. De nieuwste generatie wil veelzijdiger en beschaafder zijn, zeker in deze luxueuze V-Cross-versie.
De Isuzu D-Max staat bij pick-upliefhebbers bekend als een echt werkpaard, dat grote lasten of het terrein niet schuwt. Maar de vorig jaar gelanceerde nieuwe generatie van deze pick-up koestert ook andere ambities en mikt volgens het Japanse merk veel meer op de weg. En als om die nieuwe roeping in de verf te zetten wijst Isuzu erop dat de D-Max de allereerste pick-up is die bekroond werd met vijf sterren door EuroNCAP, een beoordeling die rekening houdt met het niveau van veiligheidsuitrusting dat standaard aanwezig is.
De rijhulpsystemen van de D-Max zijn gegroepeerd onder de noemer ADAS (Advanced Driver Assist Systems) en omvatten een botswaarschuwing, een automatische noodremfunctie, een verkeersbordherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar en een spoorassistent. Verder zijn er nog een dodehoekcontrole, een knieairbag voor de bestuurder én een centrale airbag voorin, die moet voorkomen dat de voorste inzittenden tegen elkaar botsen bij een aanrijding van opzij. Kortom, de D-Max is goed voorzien, al blijken sommige van die rijhulpsystemen (de spoorassistent en de botswaarschuwing bijvoorbeeld) in de praktijk veel te opdringerig en dus irritant.
Dat de D-Max het wat hogerop wil gaan zoeken, bewijst ook de introductie van een luxueuze topversie. Die hier geteste V-Cross, die enkel te krijgen is als Double Cab, is standaard uitgerust met een automaat, een lederen bekleding, een automatische airco met twee temperatuurzones, Apple CarPlay en Android Auto, een infotainmentscherm van 9 duim, een hifisysteem, een interieurafwerking in pianolak en een laadbakcover met rolbeugel. Een gulle uitrusting dus, maar ze drijft de prijs wel op tot 48.370 euro, wat stevig is voor een pick-up van rustieke komaf. Want laat ons wel wezen: het rijcomfort van deze D-Max is dan wel aanvaardbaar voor een pick-up, het blijft ver verwijderd van dat van een klassieke SUV, met nog steeds springerige en schokkerige reacties op een slecht wegdek.
In dit artikel : Isuzu, Isuzu D-Max
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands
Tweedehandswagens in de kijker
Beoordelingen
Laatste beoordelingen van eigenaars
-
Isuzu D-Max 2.5 D 4WD LS (2012)
-
Algemene tevredenheid : 17.5/20
- Beoordeling eigenaar
- De 2 beoordelingen tonen
-
Isuzu D-Max 2.5 D 4WD LS (2012)
-
Algemene tevredenheid : 17.5/20
- Beoordeling eigenaar
- De 2 beoordelingen tonen