Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Jaguar XE

In een segment waar de Duitsers heer en meester zijn, wil Jaguar zijn nieuwe XE naar eigen zeggen positioneren als de aangenaamste berline om naar te kijken… maar ook om mee te rijden.

Prijs
NB

De productielijn in Solihull is nog maar pas opgestart, maar de ambities van Jaguar zijn zo hoog dat de Britten geen week meer konden wachten om de eerste journalisten te laten kennismaken met de XE. In de buurt van Lissabon konden we de bewering van de Britten dat ze “the best driver’s car” in zijn segment hebben gemaakt, aan de realiteit toetsen. Klein detail echter: de vermelding ‘prototype’ op de deuren laat verstaan dat de XE’s die we aan de tand konden voelen, nog niet aan hun definitieve configuratie voldoen.
Navraag leert dat we hier te maken hebben met de zestien eerste auto’s van een preproductiereeks van zeshonderd exemplaren, die allemaal zullen dienen om de definitieve afwerking te valideren van de XE’s die vanaf mei aan de eerste Britse klanten worden geleverd en een maand later in de rest van Europa. Als we nog wat foutjes zouden tegenkomen qua aansluitnaden of interieurafwerking, worden we dus geacht dat door de vingers te zien. Het chassis – en dus het algemene rijgedrag – is echter wel gevalideerd en definitief.

  • a Dynamisch weggedrag
  • a Bestuurderspost, verzorgde bedieningsorganen
  • a Interessante E-Performance (op papier)
  • a Geluiddemping dieselmotor
  • a Relatief harde sportstoelen (R-Sport)
  • a Smalle koff ertoegang

In dit artikel : Jaguar, Jaguar XE

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker