Eerste test / Mercedes-AMG GT R : Bruut geweld
Met zijn agressieve neus en grote achterspoiler steekt de Mercedes-AMG GT R zijn ambities niet onder stoelen of banken. Zelfs zijn carrosseriekleur spreekt boekdelen. De Groene Hel, weet u wel?
De naam ‘Groene Hel’ verwijst in autocontexten naar een plaats in het Duitse Eifelgebergte. Over een lengte van zowat 20 kilometer vormen 176 bochten een kronkelparcours dat beter bekend is als de Nordschleife, het oude gedeelte van het Nürburgring-circuit. Een meer veeleisend parcours om een auto af te stellen is niet denkbaar. Aan de bochten komt geen einde, er zijn talloze hoogteverschillen te overwinnen, vaak moet er zwaar in de ankers worden gegaan en snelle bochten wisselen af met trage… Enkel een fijn afgestelde auto in handen van een al even begaafde bestuurder is hier in staat om een scherpe rondetijd neer te zetten. Wanneer we u nu verklappen dat de Mercedes-AMG GT R zowat uitsluitend op die Nordschleife is ontwikkeld, dan begrijpt u allicht al zo’n beetje waar Mercedes met deze variant naartoe wil?
- Erg alerte en expressieve motor
- Erg ver doorgedreven dynamiek
- Geschikt voor circuitgebruik
- Supercar met authentieke sensaties
- Look, geluid, sfeer
- Venijnig weggedrag, vaak delicate trekkracht
- Erg rudimentair ophangingscomfort
- Ergonomie kuipstoelen
- Erg beperkt zicht rondom
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz GT AMG
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands