Bij Mercedes woedt een echt modellenoffensief, in alle mogelijke geledingen. Vandaar dat een ‘grote facelift’ van een model al eens tussen de plooien wil vallen. Dat was een beetje het geval met de toch wel vrij grondig herwerkte opvolger van de grootste uit het gamma, de GL. Deze SUV van meer dan 5 meter wil (ruim) plaats bieden voor zeven en het summum zijn (in grootte en in luxe) van wat Mercedes in dit segment te bieden heeft. Naar aanleiding van de facelift en om in de nieuwe nomenclatuur te passen werd hij ook herdoopt tot GLS. Met andere woorden: dit is de GL (de SUV-versie dus) van de S-Klasse, grote broer van GLA, GLC en GLE.
Mercedes zelf spreekt onomwonden van de “S-Klasse onder de SUV’s” als het over de GLS gaat, en dat is niet helemaal onterecht. In vergelijking met wijlen de GL hebben de Stuttgarters de efficiëntie verbeterd, zijn er meer rijmodi, werd de ophanging nog geavanceerder, werd de zeventrapsautomaat vervangen door het nieuwe negentrapsexemplaar en kreeg de auto de beschikking over de jongste rijhulpsystemen en een geëvolueerde connectiviteit.
- Bijzonder ruim (echt plaats voor 7)
- Comfort (vering en stoelen)
- Verhouding prestaties-verbruik
- Fors prijskaartje, dure opties
- Vrij zwaar en log
- Gevoelig voor naden en sporen
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz GLS-Klasse , ,
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!