Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Mercedes S 63 AMG L 4Matic

De nieuwe S-Klasse wordt in de eerste plaats gepromoot als de beste en vooral comfortabelste auto op de markt, maar toch zien ze bij Mercedes nog plaats voor een supersportieve AMG-versie.

Prijs
NB

Vorig jaar introduceerde Mercedes zijn nieuwe paradepaardje, de S-Klasse, en traditiegetrouw heeft die topklasseberline weer een grote impact op de rest van het gamma. Het volstaat om even naar de pas onthulde C-Klasse te kijken om je daarvan te vergewissen: zowel visueel als qua technische hulpmiddelen gaat de gezinsberline uit Stuttgart op heel wat vlakken leentjebuur spelen bij zijn grote broer.
Midden volgend jaar brengt Mercedes ook zijn eerste ‘echte’ full hybrid op de Europese markt, de S 500 Plug-In Hybrid, met een beloofde verhouding prestaties-verbruik die de concurrentie wel even zal doen kreunen. Het maakt de vraag des te pregnanter waarom er ook een AMG-versie van dit model bestaat. ‘Omdat er mensen zijn die voor imago en prestaties om het even wat willen betalen’, is een te makkelijk antwoord – veel te kort door de bocht, om het in autotermen te houden. AMG heeft zich de laatste jaren ontwikkeld als de onderafdeling van Mercedes die te vergelijken is met M bij BMW. Het commerciële succes bleef niet uit, de technische uitwerking moet volgen.

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker