Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Mercedes S Coupé

Na de lancering van de S-Klasse vorig jaar kon een coupéversie niet lang meer op zich laten wachten. Die verschuilt zich niet langer achter de naam CL, maar heet nu gewoon S-Klasse Coupé.

Prijs
NB

Mercedes wilde duidelijk kappen met de benaming CL en de eraan verbonden herinneringen en koos daarom gewoon voor de naam S-Klasse Coupé. In vergelijking met zijn voorganger werd de vierzitscoupé op basis van de S ook niet groter, integendeel: hij is zo'n 7 centimeter minder lang, 2,5 centimeter minder breed en 1 centimeter minder hoog. Combineer dat met het nieuwe lijnenspel van de Mercedes-designers (met een mengeling van concave en convexe vlakken) en je krijgt een veel slankere, lichtvoetiger verschijning. Uiterlijk valt de S Coupé op door een veel vloeiender lijnenspel, met een lange motorkap, gewelfde flanken en een sterk aflopende achterruit die uitmondt in een relatief kort kontje, zoals het een coupé betaamt.

Eens de startknop ingedrukt komt de achtcilinder van de S 500 brabbelend en gorgelend tot leven, als een echte sportauto, dankzij een uitlaatsysteem met pneumatisch geregelde kleppen. Heerlijk... De stoelen bieden een erg goede zit, de auto spurt moeiteloos de smalle weggetjes rond Sienna af. De Toscaanse landwegen zijn vergeven van de Fiat Panda's 4x4 van de eerste generatie, Piaggio Ape-driewielers en kleine vrachtwagentjes waarin men schijnbaar de motor is vergeten in te planten, maar de S 500 Coupé lacht met dergelijke obstakels, zo moeiteloos weet hij te hernemen en zijn 'prooi' voorbij te schieten.

De S-Klasse Coupé verdient zijn nieuwe nomenclatuur ten volle. Hij is de stijlvolle tweedeursemanatie van al het goede dat de S-Klasse al wist te brengen, met elegante looks, een luxueuze sfeer en (nog meer) exclusiviteit erbovenop. Jammer dat dergelijke genoegens niet voor iedereen zijn weggelegd: met prijskaartjes van 130.000 of 170.000 euro (AMG-versie) kun je moeilijk van koopjes gewagen.

U kunt de Eerste Test van de Mercedes S-Klasse Coupé nalezen in AutoGids 906 van 23/7/2014.

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars