Zolang je je auto vooral in de stad gebruikt, is de i miev het eerste geloofwaardige volledig elektrische alternatief. Vooral als je weet dat hij bij zijn komst eind dit jaar uitgerust zal zijn met een Quickcharger-aansluitpunt. Je kunt dan ook nog maar moeilijk het rijbereik als struikelblok aanvoeren. De laadtijden zouden moeiteloos in onze dagelijkse agenda moeten kunnen worden ingepland, en als dusdanig zal deze auto ons helpen onze mobiliteit gedisciplineerd te organiseren. Bovendien hebben we nu eindelijk een reden om in oplaadpunten te voorzien, maar dan wel snellaadpunten, en het is maar de vraag hoe lang we daarop in ons achterophinkende land zullen moeten wachten. Veel moeilijker te overkomen blijft het verschil in gemiddelde kostprijs van een oplaadbeurt thuis (geschat op 1,50 euro) en de prijs van de auto, die nog niet is vastgelegd, maar rond de 35.000 à 40.000 euro zal draaien. Zelfs als de federale overheid de huidige ecopremie verdubbelt (tot dertig procent) voor auto's met een CO2-uitstoot van 0 g/km, blijft de i miev nog onoverkomelijk duur. En een vrijstelling van de jaarlijkse verkeersbelasting zal daaraan weinig veranderen...
In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi i-MiEV
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!