MINI Countryman Cooper S 184

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
Hoewel Nismo in Japan al bestaat sinds 1964, maakte Nissans sportafdeling pas sinds kort zijn opwachting in Europa. Het begon vorig jaar met een spectaculair project: de Deltawing, een Le Mansprototype dat met zijn erg puntige neus veel weg had van een jachtvliegtuig. De eerste échte Nismo-productieauto bij ons was de Juke, en vandaag, nauwelijks enkele maanden later, volgt een opgepepte versie van de 370Z. Daarmee houdt het nog niet op, want de verantwoordelijken laten verstaan dat er nog veel marge zit in de Juke Nismo. In 2014 mogen we daarom een radicale Juke Nismo RS verwachten. Ook van de GT-R komt een Nismoversie, waarover wordt geroddeld dat het vermogen niet toeneemt (alsof dat nog nodig zou zijn…), maar dat wel stevig aan het chassis is gesleuteld.
De 3.7 van de 370Z maakt Nismo zo’n 16 pk krachtiger, dankzij een herwerkte motorsturing en een vrijer ademende uitlaat, waardoor de V6 nu 344 pk levert. Het koppel van zijn kant stijgt van 363 naar 371 Nm. Het normverbruik is daarbij identiek gebleven (10,6 l/100 km, 248 g CO2/km), net zoals de officiële prestatiecijfers. De koetswerkkit, die op zijn zachtst gezegd de aandacht trekt, is volgens Nismo 100 procent functioneel en alle spoilers, splitters en schorten zijn er puur om de aerodynamische stabiliteit van de 370Z te verbeteren.
Verder zijn hier en daar in het koetswerk dikke verstevigingsbalken aangebracht. De veren zijn 14 procent stijver gemaakt, terwijl de schokdempers vooraan 23 procent stugger zijn en achteraan zelfs 41 procent. De remmen zijn dezelfde, maar de remleidingen zijn die van de GT-R, die veel minder uitzetten en dus veel beter fadingbestendig zijn. Het interieur verandert niet.
In dit artikel : Nissan, Nissan Juke
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Stockwagens
Tweedehands